ZINA!! JIJIK SUNGGUH!!!



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Sabda Nabi yang bermaksud:

"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya."
[HR At-Tabrani dan Baihaqi]

Sedarlah wahai muslimah~
Apabila kalian MENGIZINKAN ATAU MERELAKAN LELAKI YANG BUKAN MAHRAM MENYENTUH kalian,
Itu sudah cukup MEMBUKTIKAN betapa MURAHNYA HARGA DIRI kalian.
Dan tidak mustahil lah kalian akan melakukan lebih dari itu kerana ketika itu,
harga diri kalian sudah tidak wujud lagi.

”Kedua mata dapat berzina, dan zina keduanya adalah melihat. Kedua telinga dapat berzina, dan zina keduanya adalah mendengar. Lidah zinanya dengan bicara. Tangan zinanya dengan menyentuh. Kaki zinanya dengan melangkah. Hati zinanya dengan berhasrat dan menginginkan. Dan kemaluan akan membenarkan atau mendustakannya.” (HR Muslim)

Sabda Nabi: “Bergerombolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahramnya.” [Riwayat Ibnu Majah]

Berdasarkan hadith di atas, menunjukkan Islam sangat melarang lelaki dan perempuan bukan mahram bersentuh. Nabi mengibaratkan menyentuh kulit khinzir adalah lebih baik daripada menyentuh kulit orang yang bukan mahram kita. Khinzir tu dah dikira sehina-hina makhluk pada pandangan orang Islam. Tapi lihatlah, ternyata rupa rupanya, ada lagi yang lebih hina daripada tu. Perempuan yang membiarkan dirinya disentuh oleh orang yang bukan mahram itulah yang ternyata lebih hina daripada khinzir. Nauzubillahi min zalik.

Sedangkan menyentuh anjing/khinzir tidaklah berdosa dan hanya perlu disucikan melalui samak (bukan bertaubat!). Ini kerana, yang diharamkan ke atas kita adalah untuk memakan dagingnya, dan bukanlah menyentuhnya. Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh pasangan bukan mahram yang tidak halal bagi seseorang itulah yang dikira sebagai dosa dan maksiat!!!!

Mari kita jauhkannya.. ^_^ InsyaAllah..

Artikel by : sahabat ana (^_^)

No comments:

Post a Comment